Proces rekrutacji

Jak przygotować się do rozmowy rekrutacyjnej?

  1. Przypomnij sobie treść ogłoszenia, na które aplikowałeś/aś. Zastanów się, dlaczego dana oferta jest dla Ciebie atrakcyjna (marka firmy, proponowany zakres obowiązków, itp.) oraz co sprawia, że jesteś odpowiednią osobą właśnie na to stanowisko.
  2. Przeanalizuj swoje dotychczasowe doświadczenie zawodowe pod kątem wykonywanych obowiązków oraz swoich kompetencji i kwalifikacji, które byłyby przydatne na nowym stanowisku. Jeśli masz na swoim koncie ciekawe kursy/szkolenia z tego zakresu wspomnij o nich na rozmowie.
  3. Zastanów się, co byłoby dla Ciebie ważne w nowej pracy – w jakich obszarach chciałbyś/chciałabyś się rozwijać, czego oczekujesz od pracodawcy.
  4. Poszukaj informacji o firmie – w jakiej branży działa, jakimi wartościami się kieruje itp. Te informacje mogą Ci się przydać podczas spotkania i pozwolą lepiej zrozumieć specyfikę pracy.
  5. Podczas spotkania z rekruterem i/lub potencjalnym przełożonym staraj się jasno i konkretnie odpowiadać na pytania. Podawaj przykłady i opisy sytuacji ze swojego dotychczasowego doświadczenia. Mów o sobie i o swoich doświadczeniach.
  6. Na rozmowie nie bój się pytać o sprawy związane ze stanowiskiem i warunkami zatrudnienia – rekruter chętnie udzieli Ci potrzebnych informacji.
  • Poleć tę stronę