Wyższe wskaźniki recyklingu w całym łańcuchu wartości
Najważniejsze jest właściwe postępowanie u źródła. Aby dbać o zasoby, które mamy, musimy zidentyfikować każdy obszar, które ma na nie wpływ. Jak wspomniano wcześniej, sam recykling odpadów nie wystarczy. Żeby osiągnąć znacznie wyższy stopień recyklingu, musimy zidentyfikować zasoby, zobaczyć ich wartość, stworzyć rynki dla materiałów wtórnych oraz znaleźć nowe procesy ponownego użycia i recyklingu.
Musimy projektować lepiej, ograniczać ilość odpadów na linii produkcyjnej i zająć się znacznie większą ilością materiału utraconego podczas produkcji. Warto, na przykład, upewnić się, że Twój dział zaopatrzenia wymaga od podwykonawców użycia większej ilości surowców pochodzących z recyklingu.
Bycie częścią zrównoważonej gospodarki buduje markę
Dbałość o wysoki poziom recyklingu wspiera globalne inicjatywy na rzecz gospodarki o obiegu zamkniętym. Zmniejszanie śladu węglowego i przesuwanie materiałów w górę w hierarchii sposobów postępowania z odpadami pomoże wzmocnić przekaz marki i ofertę rynkową firmy.
Zwiększenie poziomu recyklingu materiałów oznacza zmniejszenie negatywnego oddziaływania na klimat. Pokazywanie zaangażowania marki w walkę z globalnym ociepleniem chociażby poprzez większe wykorzystanie surowców wtórnych znacząco wpływa na jej odbiór przez klientów oraz społeczeństwo. Jak wynika z badań Stena Recycling1 dla 70% ankietowanych ważne jest, by produkt nadawał się do recyklingu. Wyższy stopień ponownego wykorzystania i recyklingu materiałów oznacza większy zysk dla każdego.
Czy zastanawiałeś się już nad możliwością podniesienia wskaźnika recyklingu w Twojej firmie?
1Badania Stena Recycling 2020 przeprowadzone przez agencję SW Research