Na rynku istnieje zapotrzebowanie na produkty, które umożliwiają prowadzenie przyjaznego dla klimatu stylu życia. Zdaniem konsumentów, rola firm w zwiększaniu wykorzystania materiałów pochodzących z recyklingu w produktach jest kluczowa. Ich opinie i oczekiwania jakie mają wobec biznesu poznaliśmy w badaniu konsumenckim Stena Recycling – The Circular Voice.
Ostatecznie, o tym czy produkt jest atrakcyjny decydują konsumenci. Jakie są ich oczekiwania wobec producentów w zakresie wytwarzania zrównoważonych produktów? W lutym 2022 roku zapytaliśmy 5 000 konsumentów w Szwecji, Norwegii, Danii, Finlandii i Polsce o ich opinie dotyczące produktów przyjaznych dla środowiska, a zwłaszcza wykorzystania materiałów pochodzących z recyklingu i możliwości ponownego przetworzenia. Wyniki zostały opublikowane w naszym raporcie - The Circular Voice.
W badaniu The Circular Voice 33% respondentów uważa, że to na firmach spoczywa odpowiedzialność za stymulowanie rozwoju w kierunku zwiększonego wykorzystania materiałów pochodzących z recyklingu. 24% badanych uważa, że to zachowania konsumentów mają wpływ na decyzje producentów. 18% respondentów uważa, że motorem tych zmian powinni być politycy i rząd.
"Badanie pokazuje, że konsumenci są gotowi na zrównoważone produkty i trend ten się umacnia. Oferta jest jednak często bardzo ograniczona, co utrudnia im dokonywanie aktywnych wyborów. Jednocześnie wielu konsumentów przyczynia się do zamykania obiegu materiałów poprzez właściwą segregację odpadów. Producenci mają duże możliwości, aby przejąć inicjatywę w opracowywaniu zrównoważonych produktów i modeli biznesowych. Myślę, że rozwój może być szybki, jeśli zaobserwujemy zmiany wśród głównych graczy. Wówczas inni podążą tym śladem i zmienią się warunki działalności. Dlatego ważne jest, by firmy zaczęły analizować możliwości wykorzystania materiałów pochodzących z recyklingu, a także sposoby projektowania produktów i wdrażania modeli biznesowych, które będą odpowiednie dla gospodarki o obiegu zamkniętym." wyjaśnia Stina Klingvall, konsultantka w Stena Circular Consulting.
W naszym badaniu duża liczba respondentów skorzystała z okazji, by własnymi słowami wyrazić swoje oczekiwania wobec produktów zgodnych z zasadami zrównoważonego rozwoju. Wielu z nich było na tyle zaangażowanych, że formułowało wskazówki, które mogłyby stanowić wsparcie dla działań producentów w zakresie zrównoważonego rozwoju, m.in. dotyczące rozwoju produktu i przejrzystego oznakowania.
"Zaangażowanie konsumentów to ogromny atut dla firm produkcyjnych. Mogą one wiele zyskać, słuchając pomysłów i obaw klientów", mówi Anna Sundell, Dyrektor ds. zrównoważonego rozwoju w Stena Metall Group.
Przez wiele lat Stena Recycling przetwarzała odpady w procesach recyklingu i sprzedawała je jako surowce wtórne. Obecnie firma ściśle współpracuje również z klientami w ramach strategicznych, partnerstw na rzecz cyrkularnych rozwiązań. Optymalizując przepływ materiałów w produkcji i współpracując nad możliwościami recyklingu, partnerstwa te optymalizują zarządzanie zasobami w całym łańcuchu wartości. Równie dużo dzieje się w kwestii dostępności odzyskanych surowców. Dzięki szeroko zakrojonym inwestycjom udało się rozwinąć recykling tradycyjnych materiałów, takich jak metale żelazne i nieżelazne. Ale recyklingowi można poddać coraz większą ilość materiałów, w tym różne tworzywa sztuczne i na przykład części akumulatorów.
"W wyniku tych zmian dostarczamy surowce wtórne o wysokiej jakości, które mogą konkurować z surowcami pierwotnymi. Daje to producentom dostęp do materiałów o charakterze cyrkularnym, które zmniejszają wpływ ich produktów na klimat. Surowce o odpowiednich właściwościach są kluczem do tworzenia produktów, których konsumenci domagają się w naszym badaniu – mówi Mattias Rapaport, kierownik działu metali nieżelaznych i stali nierdzewnej firmy Stena Metal International, która sprzedaje surowce z odzyskanych materiałów na rynku globalnym.
Na rynku istnieje zapotrzebowanie na produkty, które umożliwiają prowadzenie przyjaznego dla klimatu stylu życia. Zdaniem konsumentów, rola firm w zwiększaniu wykorzystania materiałów pochodzących z recyklingu w produktach jest kluczowa. Ich opinie i oczekiwania jakie mają wobec biznesu poznaliśmy w badaniu konsumenckim Stena Recycling – The Circular Voice.
Ostatecznie, o tym czy produkt jest atrakcyjny decydują konsumenci. Jakie są ich oczekiwania wobec producentów w zakresie wytwarzania zrównoważonych produktów? W lutym 2022 roku zapytaliśmy 5 000 konsumentów w Szwecji, Norwegii, Danii, Finlandii i Polsce o ich opinie dotyczące produktów przyjaznych dla środowiska, a zwłaszcza wykorzystania materiałów pochodzących z recyklingu i możliwości ponownego przetworzenia. Wyniki zostały opublikowane w naszym raporcie - The Circular Voice.
W badaniu The Circular Voice 33% respondentów uważa, że to na firmach spoczywa odpowiedzialność za stymulowanie rozwoju w kierunku zwiększonego wykorzystania materiałów pochodzących z recyklingu. 24% badanych uważa, że to zachowania konsumentów mają wpływ na decyzje producentów. 18% respondentów uważa, że motorem tych zmian powinni być politycy i rząd.
"Badanie pokazuje, że konsumenci są gotowi na zrównoważone produkty i trend ten się umacnia. Oferta jest jednak często bardzo ograniczona, co utrudnia im dokonywanie aktywnych wyborów. Jednocześnie wielu konsumentów przyczynia się do zamykania obiegu materiałów poprzez właściwą segregację odpadów. Producenci mają duże możliwości, aby przejąć inicjatywę w opracowywaniu zrównoważonych produktów i modeli biznesowych. Myślę, że rozwój może być szybki, jeśli zaobserwujemy zmiany wśród głównych graczy. Wówczas inni podążą tym śladem i zmienią się warunki działalności. Dlatego ważne jest, by firmy zaczęły analizować możliwości wykorzystania materiałów pochodzących z recyklingu, a także sposoby projektowania produktów i wdrażania modeli biznesowych, które będą odpowiednie dla gospodarki o obiegu zamkniętym." wyjaśnia Stina Klingvall, konsultantka w Stena Circular Consulting.
W naszym badaniu duża liczba respondentów skorzystała z okazji, by własnymi słowami wyrazić swoje oczekiwania wobec produktów zgodnych z zasadami zrównoważonego rozwoju. Wielu z nich było na tyle zaangażowanych, że formułowało wskazówki, które mogłyby stanowić wsparcie dla działań producentów w zakresie zrównoważonego rozwoju, m.in. dotyczące rozwoju produktu i przejrzystego oznakowania.
"Zaangażowanie konsumentów to ogromny atut dla firm produkcyjnych. Mogą one wiele zyskać, słuchając pomysłów i obaw klientów", mówi Anna Sundell, Dyrektor ds. zrównoważonego rozwoju w Stena Metall Group.
Przez wiele lat Stena Recycling przetwarzała odpady w procesach recyklingu i sprzedawała je jako surowce wtórne. Obecnie firma ściśle współpracuje również z klientami w ramach strategicznych, partnerstw na rzecz cyrkularnych rozwiązań. Optymalizując przepływ materiałów w produkcji i współpracując nad możliwościami recyklingu, partnerstwa te optymalizują zarządzanie zasobami w całym łańcuchu wartości. Równie dużo dzieje się w kwestii dostępności odzyskanych surowców. Dzięki szeroko zakrojonym inwestycjom udało się rozwinąć recykling tradycyjnych materiałów, takich jak metale żelazne i nieżelazne. Ale recyklingowi można poddać coraz większą ilość materiałów, w tym różne tworzywa sztuczne i na przykład części akumulatorów.
"W wyniku tych zmian dostarczamy surowce wtórne o wysokiej jakości, które mogą konkurować z surowcami pierwotnymi. Daje to producentom dostęp do materiałów o charakterze cyrkularnym, które zmniejszają wpływ ich produktów na klimat. Surowce o odpowiednich właściwościach są kluczem do tworzenia produktów, których konsumenci domagają się w naszym badaniu – mówi Mattias Rapaport, kierownik działu metali nieżelaznych i stali nierdzewnej firmy Stena Metal International, która sprzedaje surowce z odzyskanych materiałów na rynku globalnym.
Na rynku istnieje zapotrzebowanie na produkty, które umożliwiają prowadzenie przyjaznego dla klimatu stylu życia. Zdaniem konsumentów, rola firm w zwiększaniu wykorzystania materiałów pochodzących z recyklingu w produktach jest kluczowa. Ich opinie i oczekiwania jakie mają wobec biznesu poznaliśmy w badaniu konsumenckim Stena Recycling – The Circular Voice.
Ostatecznie, o tym czy produkt jest atrakcyjny decydują konsumenci. Jakie są ich oczekiwania wobec producentów w zakresie wytwarzania zrównoważonych produktów? W lutym 2022 roku zapytaliśmy 5 000 konsumentów w Szwecji, Norwegii, Danii, Finlandii i Polsce o ich opinie dotyczące produktów przyjaznych dla środowiska, a zwłaszcza wykorzystania materiałów pochodzących z recyklingu i możliwości ponownego przetworzenia. Wyniki zostały opublikowane w naszym raporcie - The Circular Voice.
W badaniu The Circular Voice 33% respondentów uważa, że to na firmach spoczywa odpowiedzialność za stymulowanie rozwoju w kierunku zwiększonego wykorzystania materiałów pochodzących z recyklingu. 24% badanych uważa, że to zachowania konsumentów mają wpływ na decyzje producentów. 18% respondentów uważa, że motorem tych zmian powinni być politycy i rząd.
"Badanie pokazuje, że konsumenci są gotowi na zrównoważone produkty i trend ten się umacnia. Oferta jest jednak często bardzo ograniczona, co utrudnia im dokonywanie aktywnych wyborów. Jednocześnie wielu konsumentów przyczynia się do zamykania obiegu materiałów poprzez właściwą segregację odpadów. Producenci mają duże możliwości, aby przejąć inicjatywę w opracowywaniu zrównoważonych produktów i modeli biznesowych. Myślę, że rozwój może być szybki, jeśli zaobserwujemy zmiany wśród głównych graczy. Wówczas inni podążą tym śladem i zmienią się warunki działalności. Dlatego ważne jest, by firmy zaczęły analizować możliwości wykorzystania materiałów pochodzących z recyklingu, a także sposoby projektowania produktów i wdrażania modeli biznesowych, które będą odpowiednie dla gospodarki o obiegu zamkniętym." wyjaśnia Stina Klingvall, konsultantka w Stena Circular Consulting.
W naszym badaniu duża liczba respondentów skorzystała z okazji, by własnymi słowami wyrazić swoje oczekiwania wobec produktów zgodnych z zasadami zrównoważonego rozwoju. Wielu z nich było na tyle zaangażowanych, że formułowało wskazówki, które mogłyby stanowić wsparcie dla działań producentów w zakresie zrównoważonego rozwoju, m.in. dotyczące rozwoju produktu i przejrzystego oznakowania.
"Zaangażowanie konsumentów to ogromny atut dla firm produkcyjnych. Mogą one wiele zyskać, słuchając pomysłów i obaw klientów", mówi Anna Sundell, Dyrektor ds. zrównoważonego rozwoju w Stena Metall Group.
Przez wiele lat Stena Recycling przetwarzała odpady w procesach recyklingu i sprzedawała je jako surowce wtórne. Obecnie firma ściśle współpracuje również z klientami w ramach strategicznych, partnerstw na rzecz cyrkularnych rozwiązań. Optymalizując przepływ materiałów w produkcji i współpracując nad możliwościami recyklingu, partnerstwa te optymalizują zarządzanie zasobami w całym łańcuchu wartości. Równie dużo dzieje się w kwestii dostępności odzyskanych surowców. Dzięki szeroko zakrojonym inwestycjom udało się rozwinąć recykling tradycyjnych materiałów, takich jak metale żelazne i nieżelazne. Ale recyklingowi można poddać coraz większą ilość materiałów, w tym różne tworzywa sztuczne i na przykład części akumulatorów.
"W wyniku tych zmian dostarczamy surowce wtórne o wysokiej jakości, które mogą konkurować z surowcami pierwotnymi. Daje to producentom dostęp do materiałów o charakterze cyrkularnym, które zmniejszają wpływ ich produktów na klimat. Surowce o odpowiednich właściwościach są kluczem do tworzenia produktów, których konsumenci domagają się w naszym badaniu – mówi Mattias Rapaport, kierownik działu metali nieżelaznych i stali nierdzewnej firmy Stena Metal International, która sprzedaje surowce z odzyskanych materiałów na rynku globalnym.
Pobierz raport The Circular Voice i pozwól, aby jego wyniki zainspirowały Cię do rozwoju Twoich produktów.
W JAKI SPOSÓB MOŻEMY POMÓC TWOJEJ FIRMIE W OPRACOWANIU PRODUKTÓW WYKONANYCH Z MATERIAŁÓW POCHODZĄCYCH Z RECYKLINGU, KTÓRE MOŻNA RÓWNIEŻ PODDAĆ RECYKLINGOWI?
Tak, chciałbym skontaktować się z ekspertem Stena Recycling:
Pobierz raport The Circular Voice i pozwól, aby jego wyniki zainspirowały Cię do rozwoju Twoich produktów.
W JAKI SPOSÓB MOŻEMY POMÓC TWOJEJ FIRMIE W OPRACOWANIU PRODUKTÓW WYKONANYCH Z MATERIAŁÓW POCHODZĄCYCH Z RECYKLINGU, KTÓRE MOŻNA RÓWNIEŻ PODDAĆ RECYKLINGOWI?
Tak, chciałbym skontaktować się z ekspertem Stena Recycling:
Pobierz raport The Circular Voice i pozwól, aby jego wyniki zainspirowały Cię do rozwoju Twoich produktów.
W JAKI SPOSÓB MOŻEMY POMÓC TWOJEJ FIRMIE W OPRACOWANIU PRODUKTÓW WYKONANYCH Z MATERIAŁÓW POCHODZĄCYCH Z RECYKLINGU, KTÓRE MOŻNA RÓWNIEŻ PODDAĆ RECYKLINGOWI?
Tak, chciałbym skontaktować się z ekspertem Stena Recycling:
Konsumenci mają duże zaufanie do surowców pochodzących z recyklingu, a 69% uważa, że możliwość recyklingu produktu jest ważna.
Konsumenci mają duże zaufanie do surowców pochodzących z recyklingu, a 69% uważa, że możliwość recyklingu produktu jest ważna.
Konsumenci mają duże zaufanie do surowców pochodzących z recyklingu, a 69% uważa, że możliwość recyklingu produktu jest ważna.
W naszym badaniu, 65% respondentów deklaruje, że jest skłonnych do zmiany swoich nawyków zakupowych. 40% odrzuca marki i produkty, które nie są zrównoważone. Przeczytaj więcej o tym, co ma wpływ na decyzje konsumenckie.
W naszym badaniu, 65% respondentów deklaruje, że jest skłonnych do zmiany swoich nawyków zakupowych. 40% odrzuca marki i produkty, które nie są zrównoważone. Przeczytaj więcej o tym, co ma wpływ na decyzje konsumenckie.
W naszym badaniu, 65% respondentów deklaruje, że jest skłonnych do zmiany swoich nawyków zakupowych. 40% odrzuca marki i produkty, które nie są zrównoważone. Przeczytaj więcej o tym, co ma wpływ na decyzje konsumenckie.
Czy Twoja firma jest gotowa do opracowania produktów, które zaspokoją zapotrzebowanie konsumentów na zrównoważone produkty wykonane z materiałów pochodzących z recyklingu, które można również poddać recyklingowi?
Czy Twoja firma jest gotowa do opracowania produktów, które zaspokoją zapotrzebowanie konsumentów na zrównoważone produkty wykonane z materiałów pochodzących z recyklingu, które można również poddać recyklingowi?
Czy Twoja firma jest gotowa do opracowania produktów, które zaspokoją zapotrzebowanie konsumentów na zrównoważone produkty wykonane z materiałów pochodzących z recyklingu, które można również poddać recyklingowi?
70% sądzi, że produkty, które umożliwiają prowadzenie stylu życia przyjaznego dla klimatu są ważne
70% sądzi, że produkty, które umożliwiają prowadzenie stylu życia przyjaznego dla klimatu są ważne
70% sądzi, że produkty, które umożliwiają prowadzenie stylu życia przyjaznego dla klimatu są ważne
76% uważa, że ważne jest, by producenci stosowali w swoich produktach materiały pochodzące z recyklingu
76% uważa, że ważne jest, by producenci stosowali w swoich produktach materiały pochodzące z recyklingu
76% uważa, że ważne jest, by producenci stosowali w swoich produktach materiały pochodzące z recyklingu
50% uważa, że obecnie oferta produktów przyjaznych dla klimatu jest niewystarczająca
50% uważa, że obecnie oferta produktów przyjaznych dla klimatu jest niewystarczająca
50% uważa, że obecnie oferta produktów przyjaznych dla klimatu jest niewystarczająca
Firmy mają do odegrania istotną rolę w poszerzaniu oferty produktów przyjaznych dla środowiska
Firmy mają do odegrania istotną rolę w poszerzaniu oferty produktów przyjaznych dla środowiska
Firmy mają do odegrania istotną rolę w poszerzaniu oferty produktów przyjaznych dla środowiska