Firma Essity w swojej siedzibie na południu Göteborga w Szwecji wdrożyła nowy, przyjazny dla klimatu system ładowania pojazdów elektrycznych. Jest to system magazynowania energii i jej oddawania oparty na akumulatorach samochodowych pochodzących z recyklingu, wykorzystujący panele słoneczne na dachu budynku.
- To rozwiązanie jest cyrkularne i neutralne dla klimatu, ponieważ wykorzystuje lokalnie produkowaną energię - mówi Rasmus Bergström, dyrektor generalny BatteryLoop.
Firma Essity w swojej siedzibie na południu Göteborga w Szwecji wdrożyła nowy, przyjazny dla klimatu system ładowania pojazdów elektrycznych. Jest to system magazynowania energii i jej oddawania oparty na akumulatorach samochodowych pochodzących z recyklingu, wykorzystujący panele słoneczne na dachu budynku.
- To rozwiązanie jest cyrkularne i neutralne dla klimatu, ponieważ wykorzystuje lokalnie produkowaną energię - mówi Rasmus Bergström, dyrektor generalny BatteryLoop.
Firma Essity w swojej siedzibie na południu Göteborga w Szwecji wdrożyła nowy, przyjazny dla klimatu system ładowania pojazdów elektrycznych. Jest to system magazynowania energii i jej oddawania oparty na akumulatorach samochodowych pochodzących z recyklingu, wykorzystujący panele słoneczne na dachu budynku.
- To rozwiązanie jest cyrkularne i neutralne dla klimatu, ponieważ wykorzystuje lokalnie produkowaną energię - mówi Rasmus Bergström, dyrektor generalny BatteryLoop.
Projekt jest wynikiem współpracy pomiędzy firmą Essity, zajmującą się higieną i ochroną zdrowia, Volvo Cars, Stena Fastigheter i BatteryLoop, spółką należącą do grupy Stena Recycling. Wspólnie stworzyliśmy cyrkularny system energii odnawialnej, przeznaczony do ładowania samochodów elektrycznych i rowerów. Rozwiązanie opiera się na ponownym wykorzystaniu akumulatorów elektrycznych pochodzących z samochodów Volvo Cars. Od kwietnia system zasila 78 stacji ładowania samochodów elektrycznych i 24 stacje ładowania rowerów elektrycznych w centrum biznesowym szwedzkiej firmy Essity pod Göteborgiem. To dobry przykład tego, jak można zbudować współpracę opartą o gospodarkę cyrkularną w odniesieniu do samochodów elektrycznych. Aby wydłużyć cykl życia akumulatorów, a także zmniejszyć wpływ na środowisko.
Battery Loop, spółka zależna Stena Recycling opracowała kilka rozwiązań dla ponownego wykorzystania akumulatorów samochodowych do magazynowania energii. Na przykład baterie autobusowe, zanim zajdzie potrzeba ich wymiany, są używane przez wiele lat w środkach komunikacji miejskiej. Jednak po zamontowaniu w pojeździe nowych baterii, w starych pozostaje jeszcze znaczna pojemność do wykorzystania. Pojemność ta jest zbyt ograniczona, aby efektywnie napędzać autobus, ale jest zupełnie wystarczająca do statycznego wykorzystania do celów magazynowania energii.
Rozwiązanie Battery Loop pozwala na to, aby po zakończeniu ich użytkowania w autobusach baterie były ponownie wykorzystywane jako jednostki magazynowania energii w budynkach i stacjach ładowania jeszcze przez kilka kolejnych lat. Rasmus Bergström, dyrektor generalny BatteryLoop mówi:
- To bardzo ekscytująca współpraca, w ramach której wspólnie tworzymy zamknięty obieg baterii. Dajemy akumulatorom drugie życie w naszym inteligentnym systemie magazynowania energii BLESS (BatteryLoop Energy Storage System), który zapewnia wydłużoną żywotność akumulatorów.
Korzyścią dla klimatu jest również to, że Stena Recycling może efektywnie poddać recyklingowi materiały w akumulatorach po ich zużyciu. Ponieważ niektóre materiały w bateriach to metale ziem rzadkich, które są bardzo cenne.
Ponowne użycie, a następnie recykling akumulatorów z pojazdów elektrycznych to rozwiązania przyjazne dla klimatu. Po pierwsze pozwalają na zmniejszenie zużycia nowych cennych i rzadkich materiałów, po drugie to wyraz dbałości o te, które są już w obiegu. Oszczędza to koszty produkcji i redukuje ilość energochłonnych procesów produkcyjnych. Wreszcie pojawiają się nowe zastosowania, które pośrednio oszczędzają energię i dbają o klimat. Możliwość lokalnego magazynowania energii i wykorzystywania jej w dowolnym czasie jest rosnącą potrzebą nowoczesnego społeczeństwa.
Partner projektu, Stena Fastigheter, zwraca uwagę na kolejne korzyści biznesowe.
- Infrastruktura z panelami słonecznymi i ponownie używanymi bateriami pozwala nam sprostać kilku różnym wyzwaniom. Uzyskujemy lepszą kontrolę mocy wyjściowej i możemy magazynować energię od razu w w budynkach, gdzie odbywa się jej produkcja . Możemy też stabilizować pobór z sieci energetycznej. Jesteśmy teraz w stanie zaoferować naszym najemcom bardziej zrównoważony sposób dojeżdżania do pracy, to bardzo motywujące - mówi Agneta Kores, CEO Stena Fastigheter w Gothenburgu.
Dowiedz się więcej o zaletach magazynowania energii w Essity z naszego filmu.
Projekt jest wynikiem współpracy pomiędzy firmą Essity, zajmującą się higieną i ochroną zdrowia, Volvo Cars, Stena Fastigheter i BatteryLoop, spółką należącą do grupy Stena Recycling. Wspólnie stworzyliśmy cyrkularny system energii odnawialnej, przeznaczony do ładowania samochodów elektrycznych i rowerów. Rozwiązanie opiera się na ponownym wykorzystaniu akumulatorów elektrycznych pochodzących z samochodów Volvo Cars. Od kwietnia system zasila 78 stacji ładowania samochodów elektrycznych i 24 stacje ładowania rowerów elektrycznych w centrum biznesowym szwedzkiej firmy Essity pod Göteborgiem. To dobry przykład tego, jak można zbudować współpracę opartą o gospodarkę cyrkularną w odniesieniu do samochodów elektrycznych. Aby wydłużyć cykl życia akumulatorów, a także zmniejszyć wpływ na środowisko.
Battery Loop, spółka zależna Stena Recycling opracowała kilka rozwiązań dla ponownego wykorzystania akumulatorów samochodowych do magazynowania energii. Na przykład baterie autobusowe, zanim zajdzie potrzeba ich wymiany, są używane przez wiele lat w środkach komunikacji miejskiej. Jednak po zamontowaniu w pojeździe nowych baterii, w starych pozostaje jeszcze znaczna pojemność do wykorzystania. Pojemność ta jest zbyt ograniczona, aby efektywnie napędzać autobus, ale jest zupełnie wystarczająca do statycznego wykorzystania do celów magazynowania energii.
Rozwiązanie Battery Loop pozwala na to, aby po zakończeniu ich użytkowania w autobusach baterie były ponownie wykorzystywane jako jednostki magazynowania energii w budynkach i stacjach ładowania jeszcze przez kilka kolejnych lat. Rasmus Bergström, dyrektor generalny BatteryLoop mówi:
- To bardzo ekscytująca współpraca, w ramach której wspólnie tworzymy zamknięty obieg baterii. Dajemy akumulatorom drugie życie w naszym inteligentnym systemie magazynowania energii BLESS (BatteryLoop Energy Storage System), który zapewnia wydłużoną żywotność akumulatorów.
Korzyścią dla klimatu jest również to, że Stena Recycling może efektywnie poddać recyklingowi materiały w akumulatorach po ich zużyciu. Ponieważ niektóre materiały w bateriach to metale ziem rzadkich, które są bardzo cenne.
Ponowne użycie, a następnie recykling akumulatorów z pojazdów elektrycznych to rozwiązania przyjazne dla klimatu. Po pierwsze pozwalają na zmniejszenie zużycia nowych cennych i rzadkich materiałów, po drugie to wyraz dbałości o te, które są już w obiegu. Oszczędza to koszty produkcji i redukuje ilość energochłonnych procesów produkcyjnych. Wreszcie pojawiają się nowe zastosowania, które pośrednio oszczędzają energię i dbają o klimat. Możliwość lokalnego magazynowania energii i wykorzystywania jej w dowolnym czasie jest rosnącą potrzebą nowoczesnego społeczeństwa.
Partner projektu, Stena Fastigheter, zwraca uwagę na kolejne korzyści biznesowe.
- Infrastruktura z panelami słonecznymi i ponownie używanymi bateriami pozwala nam sprostać kilku różnym wyzwaniom. Uzyskujemy lepszą kontrolę mocy wyjściowej i możemy magazynować energię od razu w w budynkach, gdzie odbywa się jej produkcja . Możemy też stabilizować pobór z sieci energetycznej. Jesteśmy teraz w stanie zaoferować naszym najemcom bardziej zrównoważony sposób dojeżdżania do pracy, to bardzo motywujące - mówi Agneta Kores, CEO Stena Fastigheter w Gothenburgu.
Dowiedz się więcej o zaletach magazynowania energii w Essity z naszego filmu.
Projekt jest wynikiem współpracy pomiędzy firmą Essity, zajmującą się higieną i ochroną zdrowia, Volvo Cars, Stena Fastigheter i BatteryLoop, spółką należącą do grupy Stena Recycling. Wspólnie stworzyliśmy cyrkularny system energii odnawialnej, przeznaczony do ładowania samochodów elektrycznych i rowerów. Rozwiązanie opiera się na ponownym wykorzystaniu akumulatorów elektrycznych pochodzących z samochodów Volvo Cars. Od kwietnia system zasila 78 stacji ładowania samochodów elektrycznych i 24 stacje ładowania rowerów elektrycznych w centrum biznesowym szwedzkiej firmy Essity pod Göteborgiem. To dobry przykład tego, jak można zbudować współpracę opartą o gospodarkę cyrkularną w odniesieniu do samochodów elektrycznych. Aby wydłużyć cykl życia akumulatorów, a także zmniejszyć wpływ na środowisko.
Battery Loop, spółka zależna Stena Recycling opracowała kilka rozwiązań dla ponownego wykorzystania akumulatorów samochodowych do magazynowania energii. Na przykład baterie autobusowe, zanim zajdzie potrzeba ich wymiany, są używane przez wiele lat w środkach komunikacji miejskiej. Jednak po zamontowaniu w pojeździe nowych baterii, w starych pozostaje jeszcze znaczna pojemność do wykorzystania. Pojemność ta jest zbyt ograniczona, aby efektywnie napędzać autobus, ale jest zupełnie wystarczająca do statycznego wykorzystania do celów magazynowania energii.
Rozwiązanie Battery Loop pozwala na to, aby po zakończeniu ich użytkowania w autobusach baterie były ponownie wykorzystywane jako jednostki magazynowania energii w budynkach i stacjach ładowania jeszcze przez kilka kolejnych lat. Rasmus Bergström, dyrektor generalny BatteryLoop mówi:
- To bardzo ekscytująca współpraca, w ramach której wspólnie tworzymy zamknięty obieg baterii. Dajemy akumulatorom drugie życie w naszym inteligentnym systemie magazynowania energii BLESS (BatteryLoop Energy Storage System), który zapewnia wydłużoną żywotność akumulatorów.
Korzyścią dla klimatu jest również to, że Stena Recycling może efektywnie poddać recyklingowi materiały w akumulatorach po ich zużyciu. Ponieważ niektóre materiały w bateriach to metale ziem rzadkich, które są bardzo cenne.
Ponowne użycie, a następnie recykling akumulatorów z pojazdów elektrycznych to rozwiązania przyjazne dla klimatu. Po pierwsze pozwalają na zmniejszenie zużycia nowych cennych i rzadkich materiałów, po drugie to wyraz dbałości o te, które są już w obiegu. Oszczędza to koszty produkcji i redukuje ilość energochłonnych procesów produkcyjnych. Wreszcie pojawiają się nowe zastosowania, które pośrednio oszczędzają energię i dbają o klimat. Możliwość lokalnego magazynowania energii i wykorzystywania jej w dowolnym czasie jest rosnącą potrzebą nowoczesnego społeczeństwa.
Partner projektu, Stena Fastigheter, zwraca uwagę na kolejne korzyści biznesowe.
- Infrastruktura z panelami słonecznymi i ponownie używanymi bateriami pozwala nam sprostać kilku różnym wyzwaniom. Uzyskujemy lepszą kontrolę mocy wyjściowej i możemy magazynować energię od razu w w budynkach, gdzie odbywa się jej produkcja . Możemy też stabilizować pobór z sieci energetycznej. Jesteśmy teraz w stanie zaoferować naszym najemcom bardziej zrównoważony sposób dojeżdżania do pracy, to bardzo motywujące - mówi Agneta Kores, CEO Stena Fastigheter w Gothenburgu.
Dowiedz się więcej o zaletach magazynowania energii w Essity z naszego filmu.
Długopis przyjazny dla środowiska
Ballograf stworzył specjalną edycją długopisu „Epoca” z plastiku pochodzącego ze zużytego sprzętu elektronicznego.
Długopis przyjazny dla środowiska
Ballograf stworzył specjalną edycją długopisu „Epoca” z plastiku pochodzącego ze zużytego sprzętu elektronicznego.
Długopis przyjazny dla środowiska
Ballograf stworzył specjalną edycją długopisu „Epoca” z plastiku pochodzącego ze zużytego sprzętu elektronicznego.
Cyrkularne rozwiązanie dla baterii z pojazdów
Dłuższe życie produktów to krok w stronę gospodarki cyrkularnej. Essity dysponuje przyjaznym dla klimatu magazynem energii wykorzystującym zużyte baterie z pojazdów.
Cyrkularne rozwiązanie dla baterii z pojazdów
Dłuższe życie produktów to krok w stronę gospodarki cyrkularnej. Essity dysponuje przyjaznym dla klimatu magazynem energii wykorzystującym zużyte baterie z pojazdów.
Cyrkularne rozwiązanie dla baterii z pojazdów
Dłuższe życie produktów to krok w stronę gospodarki cyrkularnej. Essity dysponuje przyjaznym dla klimatu magazynem energii wykorzystującym zużyte baterie z pojazdów.