Otaczający nas świat staje się coraz bardziej zelektryfikowany. Dzieje się to bardzo szybko. Baterie i akumulatory zasilają nasze codzienne życie. I choć przynosi to nowe możliwości, wiąże się również z nowymi wyzwaniami. Aby im sprostać, Stena Recycling buduje nowy zakład recyklingu baterii litowo-jonowych oraz podejmuje interesującą współpracę z firmą Johnson Matthey, jednym z globalnych liderów w dziedzinie zrównoważonych technologii.
Otaczający nas świat staje się coraz bardziej zelektryfikowany. Dzieje się to bardzo szybko. Baterie i akumulatory zasilają nasze codzienne życie. I choć przynosi to nowe możliwości, wiąże się również z nowymi wyzwaniami. Aby im sprostać, Stena Recycling buduje nowy zakład recyklingu baterii litowo-jonowych oraz podejmuje interesującą współpracę z firmą Johnson Matthey, jednym z globalnych liderów w dziedzinie zrównoważonych technologii.
Otaczający nas świat staje się coraz bardziej zelektryfikowany. Dzieje się to bardzo szybko. Baterie i akumulatory zasilają nasze codzienne życie. I choć przynosi to nowe możliwości, wiąże się również z nowymi wyzwaniami. Aby im sprostać, Stena Recycling buduje nowy zakład recyklingu baterii litowo-jonowych oraz podejmuje interesującą współpracę z firmą Johnson Matthey, jednym z globalnych liderów w dziedzinie zrównoważonych technologii.
Sceptycyzm wobec powszechnego wykorzystania baterii i akumulatorów już dawno zniknął. Wszyscy wybierają energię elektryczną. Potrzeba więc coraz więcej nowych baterii i akumulatorów, a ponieważ ich koszty będą niższe, popyt na nie wzrośnie. Korzystamy z większej liczby inteligentnych urządzeń i widzimy więcej pojazdów elektrycznych na drogach niż kiedykolwiek wcześniej. Krótko mówiąc baterie są wszędzie.
Przejście na zasilanie akumulatorowe spowodowało olbrzymi popyt na strategiczne i nieodnawialne zasoby, takie jak kobalt i lit. Trwa wyścig o ich wydobycie. Jednak prawdziwy wyścig, w którym każdy będzie zwycięzcą, dotyczy znalezienia bezpiecznych metod odzyskania tych cennych zasobów, aby można je było wykorzystywać wielokrotnie.
Jednym z największych wyzwań wynikających z elektryfikacji społeczeństwa, jest bezpieczne zarządzanie zużytymi bateriami litowo-jonowymi w obiegu zamkniętym. Aby temu sprostać Stena Recycling tworzy obecnie w Europie siedem nowych centrów baterii i akumulatorów, w których przemysłowe baterie będą bezpiecznie zbierane, rozładowywane i demontowane – w recyklingu tego rodzaju materiałów nazywamy to Fazą 1.
Jednak mając na uwadze wzrost sprzedaży pojazdów elektrycznych na świecie o 43% w 2020 roku oraz spodziewany niemal dziesięciokrotny wzrost liczby baterii i akumulatorów litowo-jonowych stosowanych w pojazdach elektrycznych w ciągu kolejnej dekady, nie ulega wątpliwości, że trzeba zrobić więcej – i to szybko. Dlatego Stena Recycling intensyfikuje swoje działania na rzecz recyklingu baterii elektrycznych.
W nowym zakładzie Stena Recycling dedykowanym Fazie 2, będzie można przetwarzać 95% baterii i akumulatorów litowo-jonowych stosowanych w pojazdach elektrycznych. Ale do zakładu trafią i zostaną poddane recyklingowi również baterie ze smartfonów, elektronarzędzi, sprzętu AGD i innych produktów elektronicznych.
I właśnie w tym zakresie duże znaczenie ma nowa współpraca Stena Recycling i Johnson Matthey. Jej celem jest zapewnienie wysokiej jakości surowców pochodzących ze zużytych baterii i akumulatorów, które następnie mogą być ponownie wprowadzone do obiegu.
W tym celu, na skalę przemysłową, zostanie wdrożony proces bezpiecznego, mechanicznego demontażu akumulatorów. Proces dostarczy przetworzone tworzywo sztuczne i aluminium, ale także, co najważniejsze - wysokiej jakości czarną masę – czyli odzyskane zasoby krytyczne jak lit, kobalt i nikiel.
Wykorzystując swoje 200-letnie doświadczenie i kompetencje, firma Johnson Matthey przeanalizuje i oczyści metale znajdujące się w czarnej masie. Otrzymane wysokiej jakości surowce będzie można wykorzystać w produkcji nowych baterii i akumulatorów. Takie podejście – od recyklingu wycofanego z eksploatacji produktu po wykorzystanie w produkcji materiałów z niego pochodzących – pozwala na zamknięcie obiegu w łańcuchu dostaw.
Potrzeba nowych rozwiązań w zakresie recyklingu baterii i akumulatorów oraz projektowania produktów o obiegu zamkniętym jeszcze nigdy nie była tak wielka. Ale poprzez nasze starania i ścisłą współpracę z podobnie myślącymi partnerami, odzyskujemy cenne zasoby, a także wspólnie budujemy gospodarkę o obiegu zamkniętym, w społeczeństwie, które zostawi po sobie lepszy świat dla kolejnych pokoleń.
W Stena Recycling wierzymy w moc baterii.
Sceptycyzm wobec powszechnego wykorzystania baterii i akumulatorów już dawno zniknął. Wszyscy wybierają energię elektryczną. Potrzeba więc coraz więcej nowych baterii i akumulatorów, a ponieważ ich koszty będą niższe, popyt na nie wzrośnie. Korzystamy z większej liczby inteligentnych urządzeń i widzimy więcej pojazdów elektrycznych na drogach niż kiedykolwiek wcześniej. Krótko mówiąc baterie są wszędzie.
Przejście na zasilanie akumulatorowe spowodowało olbrzymi popyt na strategiczne i nieodnawialne zasoby, takie jak kobalt i lit. Trwa wyścig o ich wydobycie. Jednak prawdziwy wyścig, w którym każdy będzie zwycięzcą, dotyczy znalezienia bezpiecznych metod odzyskania tych cennych zasobów, aby można je było wykorzystywać wielokrotnie.
Jednym z największych wyzwań wynikających z elektryfikacji społeczeństwa, jest bezpieczne zarządzanie zużytymi bateriami litowo-jonowymi w obiegu zamkniętym. Aby temu sprostać Stena Recycling tworzy obecnie w Europie siedem nowych centrów baterii i akumulatorów, w których przemysłowe baterie będą bezpiecznie zbierane, rozładowywane i demontowane – w recyklingu tego rodzaju materiałów nazywamy to Fazą 1.
Jednak mając na uwadze wzrost sprzedaży pojazdów elektrycznych na świecie o 43% w 2020 roku oraz spodziewany niemal dziesięciokrotny wzrost liczby baterii i akumulatorów litowo-jonowych stosowanych w pojazdach elektrycznych w ciągu kolejnej dekady, nie ulega wątpliwości, że trzeba zrobić więcej – i to szybko. Dlatego Stena Recycling intensyfikuje swoje działania na rzecz recyklingu baterii elektrycznych.
W nowym zakładzie Stena Recycling dedykowanym Fazie 2, będzie można przetwarzać 95% baterii i akumulatorów litowo-jonowych stosowanych w pojazdach elektrycznych. Ale do zakładu trafią i zostaną poddane recyklingowi również baterie ze smartfonów, elektronarzędzi, sprzętu AGD i innych produktów elektronicznych.
I właśnie w tym zakresie duże znaczenie ma nowa współpraca Stena Recycling i Johnson Matthey. Jej celem jest zapewnienie wysokiej jakości surowców pochodzących ze zużytych baterii i akumulatorów, które następnie mogą być ponownie wprowadzone do obiegu.
W tym celu, na skalę przemysłową, zostanie wdrożony proces bezpiecznego, mechanicznego demontażu akumulatorów. Proces dostarczy przetworzone tworzywo sztuczne i aluminium, ale także, co najważniejsze - wysokiej jakości czarną masę – czyli odzyskane zasoby krytyczne jak lit, kobalt i nikiel.
Wykorzystując swoje 200-letnie doświadczenie i kompetencje, firma Johnson Matthey przeanalizuje i oczyści metale znajdujące się w czarnej masie. Otrzymane wysokiej jakości surowce będzie można wykorzystać w produkcji nowych baterii i akumulatorów. Takie podejście – od recyklingu wycofanego z eksploatacji produktu po wykorzystanie w produkcji materiałów z niego pochodzących – pozwala na zamknięcie obiegu w łańcuchu dostaw.
Potrzeba nowych rozwiązań w zakresie recyklingu baterii i akumulatorów oraz projektowania produktów o obiegu zamkniętym jeszcze nigdy nie była tak wielka. Ale poprzez nasze starania i ścisłą współpracę z podobnie myślącymi partnerami, odzyskujemy cenne zasoby, a także wspólnie budujemy gospodarkę o obiegu zamkniętym, w społeczeństwie, które zostawi po sobie lepszy świat dla kolejnych pokoleń.
W Stena Recycling wierzymy w moc baterii.
Sceptycyzm wobec powszechnego wykorzystania baterii i akumulatorów już dawno zniknął. Wszyscy wybierają energię elektryczną. Potrzeba więc coraz więcej nowych baterii i akumulatorów, a ponieważ ich koszty będą niższe, popyt na nie wzrośnie. Korzystamy z większej liczby inteligentnych urządzeń i widzimy więcej pojazdów elektrycznych na drogach niż kiedykolwiek wcześniej. Krótko mówiąc baterie są wszędzie.
Przejście na zasilanie akumulatorowe spowodowało olbrzymi popyt na strategiczne i nieodnawialne zasoby, takie jak kobalt i lit. Trwa wyścig o ich wydobycie. Jednak prawdziwy wyścig, w którym każdy będzie zwycięzcą, dotyczy znalezienia bezpiecznych metod odzyskania tych cennych zasobów, aby można je było wykorzystywać wielokrotnie.
Jednym z największych wyzwań wynikających z elektryfikacji społeczeństwa, jest bezpieczne zarządzanie zużytymi bateriami litowo-jonowymi w obiegu zamkniętym. Aby temu sprostać Stena Recycling tworzy obecnie w Europie siedem nowych centrów baterii i akumulatorów, w których przemysłowe baterie będą bezpiecznie zbierane, rozładowywane i demontowane – w recyklingu tego rodzaju materiałów nazywamy to Fazą 1.
Jednak mając na uwadze wzrost sprzedaży pojazdów elektrycznych na świecie o 43% w 2020 roku oraz spodziewany niemal dziesięciokrotny wzrost liczby baterii i akumulatorów litowo-jonowych stosowanych w pojazdach elektrycznych w ciągu kolejnej dekady, nie ulega wątpliwości, że trzeba zrobić więcej – i to szybko. Dlatego Stena Recycling intensyfikuje swoje działania na rzecz recyklingu baterii elektrycznych.
W nowym zakładzie Stena Recycling dedykowanym Fazie 2, będzie można przetwarzać 95% baterii i akumulatorów litowo-jonowych stosowanych w pojazdach elektrycznych. Ale do zakładu trafią i zostaną poddane recyklingowi również baterie ze smartfonów, elektronarzędzi, sprzętu AGD i innych produktów elektronicznych.
I właśnie w tym zakresie duże znaczenie ma nowa współpraca Stena Recycling i Johnson Matthey. Jej celem jest zapewnienie wysokiej jakości surowców pochodzących ze zużytych baterii i akumulatorów, które następnie mogą być ponownie wprowadzone do obiegu.
W tym celu, na skalę przemysłową, zostanie wdrożony proces bezpiecznego, mechanicznego demontażu akumulatorów. Proces dostarczy przetworzone tworzywo sztuczne i aluminium, ale także, co najważniejsze - wysokiej jakości czarną masę – czyli odzyskane zasoby krytyczne jak lit, kobalt i nikiel.
Wykorzystując swoje 200-letnie doświadczenie i kompetencje, firma Johnson Matthey przeanalizuje i oczyści metale znajdujące się w czarnej masie. Otrzymane wysokiej jakości surowce będzie można wykorzystać w produkcji nowych baterii i akumulatorów. Takie podejście – od recyklingu wycofanego z eksploatacji produktu po wykorzystanie w produkcji materiałów z niego pochodzących – pozwala na zamknięcie obiegu w łańcuchu dostaw.
Potrzeba nowych rozwiązań w zakresie recyklingu baterii i akumulatorów oraz projektowania produktów o obiegu zamkniętym jeszcze nigdy nie była tak wielka. Ale poprzez nasze starania i ścisłą współpracę z podobnie myślącymi partnerami, odzyskujemy cenne zasoby, a także wspólnie budujemy gospodarkę o obiegu zamkniętym, w społeczeństwie, które zostawi po sobie lepszy świat dla kolejnych pokoleń.
W Stena Recycling wierzymy w moc baterii.