Unia Europejska przygotowuje nowe, bardziej rygorystyczne przepisy dotyczące akumulatorów, które mają wejść w życie w latach 2022-2023 i które doprowadzą do powstania zupełnie nowych, cyrkularnych partnerstw pomiędzy producentami baterii a firmami zajmującymi się recyklingiem. Wśród założeń znajdziemy zwiększone poziomy recyklingu, wykorzystanie większej ilości surowców wtórnych w produkcji czy wprowadzenie tak zwanego „paszportu baterii”.
Unia Europejska przygotowuje nowe, bardziej rygorystyczne przepisy dotyczące akumulatorów, które mają wejść w życie w latach 2022-2023 i które doprowadzą do powstania zupełnie nowych, cyrkularnych partnerstw pomiędzy producentami baterii a firmami zajmującymi się recyklingiem. Wśród założeń znajdziemy zwiększone poziomy recyklingu, wykorzystanie większej ilości surowców wtórnych w produkcji czy wprowadzenie tak zwanego „paszportu baterii”.
Unia Europejska przygotowuje nowe, bardziej rygorystyczne przepisy dotyczące akumulatorów, które mają wejść w życie w latach 2022-2023 i które doprowadzą do powstania zupełnie nowych, cyrkularnych partnerstw pomiędzy producentami baterii a firmami zajmującymi się recyklingiem. Wśród założeń znajdziemy zwiększone poziomy recyklingu, wykorzystanie większej ilości surowców wtórnych w produkcji czy wprowadzenie tak zwanego „paszportu baterii”.
Obowiązujące obecnie w UE przepisy dotyczące baterii z 2006 r. to przestarzała dyrektywa, która była różnie interpretowana i wdrażana w poszczególnych krajach UE. Nowy wniosek jest natomiast rozporządzeniem. Wniosek dotyczy bardziej rygorystycznych przepisów, zawierających 79 wiążących artykułów, które uniemożliwią państwom UE wdrażanie przepisów na różne sposoby.
Przepisy obejmują wszystkie rodzaje baterii przenośnych, akumulatorów rozruchowych, akumulatorów do pojazdów elektrycznych i baterii przemysłowych. Rozporządzenie określa wymogi dotyczące produkcji, projektowania, informowania, zbierania, ponownego użycia i recyklingu baterii w całym cyklu ich życia. Rozporządzenie ma nadal charakter ramowy, a w nadchodzących latach spodziewane są dodatkowe szczegółowe wymagania.
Propozycje zmian legislacyjnych to sygnał, jak ważna dla UE jest ochrona dostępu do akumulatorów i ich zawartości materiałowej, tak aby nie zostały one utracone lub niewłaściwie zagospodarowane.
"UE chce chronić zachowanie kluczowych materiałów wykorzystywanych do produkcji baterii w europejskim łańcuchu wartości, tak aby ich ilość była wystarczająca dla produkcji nowych pojazdów elektrycznych i innych zelektryfkownaych produktów”, mówi Marcus Martinsson, business developer w Stena Recycling.
W toku konsultacji, Stena Recycling przedstawiła swoje spojrzenie i wnioski dotyczące sprawiedliwego prawodawstwa, które sprawdza się w praktyce i jest efektywne z punktu widzenia zasobów.
"Przepisy napędzają nowe, cyrkularne partnerstwa pomiędzy producentami a firmami zajmującymi się recyklingiem. Jest to ważna i ekscytująca podróż, którą mamy przed sobą wraz z naszymi klientami. Nasze bieżące inicjatywy tworzą wartość dla planety i klienta zgodnie z nowymi przepisami i zmianami zachodzącymi na rynku baterii", mówi Marcus Martinsson.
Obowiązujące obecnie w UE przepisy dotyczące baterii z 2006 r. to przestarzała dyrektywa, która była różnie interpretowana i wdrażana w poszczególnych krajach UE. Nowy wniosek jest natomiast rozporządzeniem. Wniosek dotyczy bardziej rygorystycznych przepisów, zawierających 79 wiążących artykułów, które uniemożliwią państwom UE wdrażanie przepisów na różne sposoby.
Przepisy obejmują wszystkie rodzaje baterii przenośnych, akumulatorów rozruchowych, akumulatorów do pojazdów elektrycznych i baterii przemysłowych. Rozporządzenie określa wymogi dotyczące produkcji, projektowania, informowania, zbierania, ponownego użycia i recyklingu baterii w całym cyklu ich życia. Rozporządzenie ma nadal charakter ramowy, a w nadchodzących latach spodziewane są dodatkowe szczegółowe wymagania.
Propozycje zmian legislacyjnych to sygnał, jak ważna dla UE jest ochrona dostępu do akumulatorów i ich zawartości materiałowej, tak aby nie zostały one utracone lub niewłaściwie zagospodarowane.
"UE chce chronić zachowanie kluczowych materiałów wykorzystywanych do produkcji baterii w europejskim łańcuchu wartości, tak aby ich ilość była wystarczająca dla produkcji nowych pojazdów elektrycznych i innych zelektryfkownaych produktów”, mówi Marcus Martinsson, business developer w Stena Recycling.
W toku konsultacji, Stena Recycling przedstawiła swoje spojrzenie i wnioski dotyczące sprawiedliwego prawodawstwa, które sprawdza się w praktyce i jest efektywne z punktu widzenia zasobów.
"Przepisy napędzają nowe, cyrkularne partnerstwa pomiędzy producentami a firmami zajmującymi się recyklingiem. Jest to ważna i ekscytująca podróż, którą mamy przed sobą wraz z naszymi klientami. Nasze bieżące inicjatywy tworzą wartość dla planety i klienta zgodnie z nowymi przepisami i zmianami zachodzącymi na rynku baterii", mówi Marcus Martinsson.
Obowiązujące obecnie w UE przepisy dotyczące baterii z 2006 r. to przestarzała dyrektywa, która była różnie interpretowana i wdrażana w poszczególnych krajach UE. Nowy wniosek jest natomiast rozporządzeniem. Wniosek dotyczy bardziej rygorystycznych przepisów, zawierających 79 wiążących artykułów, które uniemożliwią państwom UE wdrażanie przepisów na różne sposoby.
Przepisy obejmują wszystkie rodzaje baterii przenośnych, akumulatorów rozruchowych, akumulatorów do pojazdów elektrycznych i baterii przemysłowych. Rozporządzenie określa wymogi dotyczące produkcji, projektowania, informowania, zbierania, ponownego użycia i recyklingu baterii w całym cyklu ich życia. Rozporządzenie ma nadal charakter ramowy, a w nadchodzących latach spodziewane są dodatkowe szczegółowe wymagania.
Propozycje zmian legislacyjnych to sygnał, jak ważna dla UE jest ochrona dostępu do akumulatorów i ich zawartości materiałowej, tak aby nie zostały one utracone lub niewłaściwie zagospodarowane.
"UE chce chronić zachowanie kluczowych materiałów wykorzystywanych do produkcji baterii w europejskim łańcuchu wartości, tak aby ich ilość była wystarczająca dla produkcji nowych pojazdów elektrycznych i innych zelektryfkownaych produktów”, mówi Marcus Martinsson, business developer w Stena Recycling.
W toku konsultacji, Stena Recycling przedstawiła swoje spojrzenie i wnioski dotyczące sprawiedliwego prawodawstwa, które sprawdza się w praktyce i jest efektywne z punktu widzenia zasobów.
"Przepisy napędzają nowe, cyrkularne partnerstwa pomiędzy producentami a firmami zajmującymi się recyklingiem. Jest to ważna i ekscytująca podróż, którą mamy przed sobą wraz z naszymi klientami. Nasze bieżące inicjatywy tworzą wartość dla planety i klienta zgodnie z nowymi przepisami i zmianami zachodzącymi na rynku baterii", mówi Marcus Martinsson.