Dobre przykłady komunikacji dotyczącej zarządzania odpadami

Komunikując postępy w zakresie zarządzania odpadami i recyklingu, firmy skutecznie wzmacniają swój wizerunek w kontekście zrównoważonego rozwoju. SKF i Siemens to dwie firmy z branży produkcyjnej, które już to zrobiły.

 

SKF – kampania z partnerem recyklingowym

Gdy SKF chciał wzmocnić swoją markę w kontekście zrównoważonego rozwoju, mówiąc o gospodarce odpadami i recyklingu, firma zwróciła się o pomoc do swojego partnera ds. recyklingu. SKF i Stena Recycling współpracują w ramach zarządzania odpadami i przetwarzania materiałów w kilku krajach. Wspólna kampania pozwoliła odkryć przed światem wartość partnerskiej relacji. Kampania REMADE pokazuje, w jaki sposób SKF przetwarza swoje odpady i ponownie wykorzystuje je w nowych, wysokiej jakości produktach.

Kampania przyniosła korzyści zarówno dla SKF, jak i Stena Recycling i była wspólna dla wszystkich kanałów komunikacji obu firm. Poza zasięgiem zewnętrznym zwiększyła również świadomość i dumę pracowników.

Tą kampanią firma SKF zapoczątkowała stałą komunikację dotyczącą postępów w działaniach na rzecz zrównoważonego rozwoju. Jest to dobry przykład tego, jak skuteczne zarządzanie odpadami  przynosi korzyści ekonomiczne, środowiskowe i staje się istotnym elementem wartościowej komunikacji.

Dowiedz się więcej:

Kampania REMADE
https://www.stenarecycling.pl/campaigns/remade/

 


Siemens – mocna marka z ambitnymi celami w zakresie recyklingu

Niemiecki gigant przemysłowy Siemens od kilku lat aktywnie prowadzi komunikację marki w oparciu o działania na rzecz zrównoważonego rozwoju. Firma jest dobrym przykładem tego, w jaki sposób postęp w zakresie recyklingu i zarządzania materiałami można skutecznie wykorzystać w komunikacji firmy.

Prowadząc działalność w kilku segmentach produkcji przemysłowej, Siemens wyznaczył ambitne cele w zakresie zarządzania materiałami. W 2018 r. firma poddała recyklingowi 92% wszystkich swoich odpadów. Wykorzystując nowe rozwiązania techniczne zamierza dalej podnosić wskaźnik recyklingu. Do roku 2020 Siemens chce wdrożyć działania zgodne z polityką „zero odpadów na składowiska”. Pracuje też na rozwiązaniami z zakresu gospodarki obiegu zamkniętego.

Dzięki regularnemu raportowaniu postępów i wyznaczaniu ambitnych celów środowiskowych, marka Siemens kojarzona jest z działaniami na rzecz zrównoważonego rozwoju. To, co inne firmy przedstawiają w raportach środowiskowych, Siemens komunikuje przez cały rok np. poprzez stronę internetową. Od 19 lat firma Siemens znajduje się na liście najbardziej zrównoważonych przedsiębiorstw przemysłowych ogłaszanej jako Indeks zrównoważonego rozwoju Dow Jones.

Dowiedz się więcej:

Serving the environment programme
https://new.siemens.com/global/en/company/sustainability/resourceconservation.html

Dow Jones sustainability index
https://www.robecosam.com/csa/csa-resources/djsi-csa-annual-review.html

CZYTAJ WIĘCEJ


“Mówmy o recyklingu!”

Pontus Almén, Content Manager w Stena Recycling AB, zachęca firmy do komunikacji postępów w recyklingu i zarządzania zasobami.

Czytaj więcej

Mówmy o recyklingu

Korzyści dla firm wynikające z komunikacji na temat recyklingu i zarządzania materiałami. Pobierz nasz raport.

Czytaj więcej

Wyzwania i szanse tworzyw sztucznych pochodzących z recyklingu

Tworzywa sztuczne są niewykorzystanym źródłem wartości w przemyśle wytwórczym - wciąż ich recykling jest znacznie mniejszy niż w przypadku innych materiałów.

Czytaj więcej
  • Poleć tę stronę