
Wyróżnienie: Aleksandra Kuta
Projekt marki społecznie odpowiedzialnej Decloths opiera się na projektowaniu i produkcji odzieży dostosowanej do potrzeb klienta. Materiały użyte do produkcji będą pozyskiwane ze zmarnowanych zasobów i resztek. Zamówiona odzież będzie szyta zgodnie z życzeniem klienta, a także zgodnie
z ideą „bez odpadów”, wykorzystując resztki materiałów i zmniejszając ilość zasobów niezbędnych do produkcji odzieży.
Autorka planuje wprowadzić cztery podstawowe elementy garderoby, takie jak sukienki, koszule
i spodnie, z których każdy można zdefiniować pod względem:
Cały proces jest realizowany poprzez stronę internetową.
Platforma umożliwia nie tylko projektowanie i dostosowywanie odzieży, ale także zachęca bezrobotnych do poszukiwania uczciwej pracy. Łączy klienta z producentem, który wyrabia ubrania
z dostarczonych mu resztek materiałów. Głównym celem jest stworzenie marki dla świadomych konsumentów. Grupą docelową są kobiety w wieku od 25 do 45 lat, które robią zakupy online.