
Projekt Przyda się miał zwrócić uwagę na ilość oraz wartość posiadanych przez ludzi przedmiotów.
W tym celu została stworzona specjalna, wirtualna kolekcja „PRZYDA SIĘ”, która przypomina o rzeczach leżących na strychach, w piwnicach oraz w szafach. Odłożone i zapomniane, bo może „kiedyś się przydadzą”. W jej skład weszły m.in. „DAWNO NIEOTWIERANA szafa z nieużywanymi ubraniami”, „DŁUGOLEŻĄCY komplet jadalniany z piwnicy” czy „NIGDY NIEUŻYWANE akcesoria kuchenne”, a każdy z nich zupełnie za darmo, bo przecież tę kolekcję każdy już ma w swoim domu.
Program „PRZYDA SIĘ” to
Kolekcja oraz strona były promowane przez działania PR oraz w social media. Kolekcja "PRZYDA SIĘ" skłania odbiorców do refleksji nad tym, co już posiadają w swoich domach, a strona www.IKEA.pl/przydasie inspiruje do przedłużania i nadawania nowego życia domowym przedmiotom, np. poprzez odnawianie czy przekazywanie innym, tym samym promując bardziej zrównoważoną konsumpcję.
Dzięki inicjatywie IKEA przybliża w przystępny sposób ideę gospodarki o obiegu zamkniętym,
a konsumenci otrzymują porcję praktycznych wskazówek, które od razu mogą wcielić w swoje codzienne życie.
Firma wierzy, że wspólnie z klientami, znacząco wpłynie na to, jak