Carrefour Polska i Swapp!

ppprzyciete_CompQual80.jpg

REFILLOMATY SWAPP!

Lider gospodarki cyrkularnej: Carrefour Polska Sp. z o.o.

i Swapp! Sp. z o.o.


Pilotażowy projekt w ramach którego, w wybranych sklepach Carrefour udostępniono refillomaty Swapp! zachęcające klientów do kupowania kosmetyków do własnych opakowań wielokrotnego użytku. Zastosowanie urządzeń przyczynia się do zmniejszenia wykorzystania jednorazowych opakowań plastikowych na rzecz tych wielokrotnego użytku z metalu lub szkła, bądź przyniesionych przez klienta, a z drugiej strony - daje wymierne efekty klientom, którzy zyskują możliwość zakupu kosmetyków taniej.

Z uwagi na silnie degradujący wpływ plastiku na środowisko, redukcja wykorzystania plastikowych opakowań i odpowiednie gospodarowanie odpadami z tworzyw sztucznych to priorytet w działaniach proekologicznych i ważny element globalnej strategii transformacji żywieniowej. Carrefour Polska Sp. z o.o. i Swapp! Sp. z o.o. zainicjowali pilotażowy, program, w ramach którego zachęcają Polaków do korzystania ze refillomatów Swapp! zlokalizowanych w dwóch sklepach sieci Carrefour: Carrefour BIO Bemowo oraz Carrefour Wrocław Magnolia. W maszynach są sprzedawane 4 rodzaje kosmetyków ekologicznych marki YOPE (2 mydła, żel pod prysznic oraz szampon). W automacie można uzupełnić opakowanie własne lub szklane i stalowe butelki, które są ustawione w wyznaczonym miejscu. Po wyborze kosmetyków, następuje zapłata kartą
w terminalu. Uzupełnienie 480 ml pojemności trwa około minuty. 

Celem realizowanej praktyki jest zachęcenie klientów do ograniczania użycia jednorazowych opakowań plastikowych podczas zakupów. Dzięki wdrożeniu rozwiązania, już kilka tysięcy klientów sklepów Carrefour BIO kupuje kosmetyki marki YOPE do własnych opakowań lub opakowań wielokrotnego użytku oferowanych w Carrefour. Efekty projektu mierzone są za pomocą analizy raportów ze sprzedaży, pokazujących liczbę zaoszczędzonych jednorazowych opakowań. Dzięki dwóm maszynom w ciągu miesiąca udaje się zaoszczędzić 450 jednorazowych opakowań.

 
Poleć tę stronę