
Kaufland wykorzystuje surowce wtórne do produkcji jakościowych artykułów (upcycling). Sieć wprowadziła do sprzedaży torby wykonane w 80% z folii pochodzących z własnych sklepów, organizery, kosze na śmieci i pojemniki do przechowywania rzeczy wyprodukowane z przetworzonych odpadów plastikowych z gospodarstw domowych, akcesoria kuchenne, których części stworzono ze starych sieci rybackich oraz odzież sportową, do której produkcji wykorzystano butelki PET, sieci rybackie i inne odpady plastikowe.
Sieć Kaufland stara się ograniczyć negatywny wpływ działalności na środowisko i w tym celu realizuje międzynarodową strategię Grupy Schwarz REset Plastic. Zgodnie z nią do 2025 r. zużycie tworzyw sztucznych w całej Grupie zostanie zredukowane o 20%, a wszystkie opakowania marek własnych będą w jak największym stopniu nadawać się do recyklingu. W ramach strategii Kaufland stawia na innowacyjne rozwiązania polegające na wykorzystaniu materiału, który jest już w obiegu, do produkcji wartościowych produktów. Przykładem upcyclingu w sieci Kaufland są:
Wprowadzone rozwiązanie ma zalety społeczne (zwrócenie uwagi społeczeństwa na ideę upcyclingu, wspieranie świadomych wyborów zakupowych konsumentów), ekonomiczne (mniejsza ilość materiałów wykorzystywanych w produkcji pierwotnej, efektywna gospodarka odpadami, realizacja znacznej części łańcucha wartości poprzez spółki należące do tej samej Grupy) i środowiskowe (mniejsza ilość odpadów, mniejsza emisja dwutlenku węgla). Ponadto Kaufland przeprowadza wśród interesariuszy regularne badania dot. postrzegania marki w kontekście zaangażowania w ochronę środowiska – wprowadzone produkty powinny pozytywnie wpłynąć na postrzeganie marki w tym zakresie, co zweryfikują kolejne badania.