NAGRODA GŁÓWNA

Kaufland_przycięte_CompQual80.jpg

WPROWADZENIE DO SPRZEDAŻY ARTYKUŁÓW POWSTAŁYCH Z SUROWCÓW WTÓRNYCH

Lider gospodarki cyrkularnej: KAUFLAND

Badge-Black_ny2021_stenasans-01_CompQual80.png


Kaufland wykorzystuje surowce wtórne do produkcji jakościowych artykułów (upcycling). Sieć wprowadziła do sprzedaży torby wykonane w 80% z folii pochodzących z własnych sklepów, organizery, kosze na śmieci i pojemniki do przechowywania rzeczy wyprodukowane z przetworzonych odpadów plastikowych z gospodarstw domowych, akcesoria kuchenne, których części stworzono ze starych sieci rybackich oraz odzież sportową, do której produkcji wykorzystano butelki PET, sieci rybackie i inne odpady plastikowe.

Sieć Kaufland stara się ograniczyć negatywny wpływ działalności na środowisko i w tym celu realizuje międzynarodową strategię Grupy Schwarz REset Plastic. Zgodnie z nią do 2025 r. zużycie tworzyw sztucznych w całej Grupie zostanie zredukowane o 20%, a wszystkie opakowania marek własnych będą w jak największym stopniu nadawać się do recyklingu. W ramach strategii Kaufland stawia na innowacyjne rozwiązania polegające na wykorzystaniu materiału, który jest już w obiegu, do produkcji wartościowych produktów. Przykładem upcyclingu w sieci Kaufland są:

  • torby wielokrotnego użytku, które zostały wykonane w 80% z folii pochodzących ze sklepów. Torby te nadają się także do ponownego przetworzenia i są neutralne dla klimatu – emisje, których nie da się zredukować, sieć kompensuje wspierając projekt hydroenergetyczny „Nam Hong Hydropower” w Wietnamie. Obejmuje on budowę dwóch elektrowni wodnych. Dzięki energii pozyskiwanej z odnawialnych źródeł emisja dwutlenku węgla zostanie znacząco zredukowana;
  • produkty marki własnej K-Classic - kosze na śmieci, organizery oraz pojemniki do przechowywania rzeczy wykonane w 100% z recyklatu (udział plastiku w produkcie ok. 95% w 100% z recyklingu, pozostałe 5% stanowią dodatki i pigment). Produkty są wykonane z zebranych przez PreZero (partnera w dziedzinie ochrony środowiska Grupy Schwarz) odpadów plastikowych pochodzących z gospodarstw domowych, które następnie są czyszczone, rozdrabniane, przetopione i przetworzone na granulat, z którego powstają artykuły;
  • odzież sportowa marki własnej Newcential - biustonosze sportowe, damskie i męskie bluzy, kamizelki oraz chusty wielofunkcyjne posiadające certyfikat GRS (Global Recycled Standard). Potwierdza on, że do produkcji artykułów co najmniej
    w 50% wykorzystano materiały pochodzące z recyklingu. Do produkcji poliesteru wykorzystywane są butelki PET, sieci rybackie i inne odpady plastikowe;
  • produkty marki własnej Spice&Soul wytworzone w 50-100% z surowców wtórnych.

Wprowadzone rozwiązanie ma zalety społeczne (zwrócenie uwagi społeczeństwa na ideę upcyclingu, wspieranie świadomych wyborów zakupowych konsumentów), ekonomiczne (mniejsza ilość materiałów wykorzystywanych w produkcji pierwotnej, efektywna gospodarka odpadami, realizacja znacznej części łańcucha wartości poprzez spółki należące do tej samej Grupy) i środowiskowe (mniejsza ilość odpadów, mniejsza emisja dwutlenku węgla). Ponadto Kaufland przeprowadza wśród interesariuszy regularne badania dot. postrzegania marki w kontekście zaangażowania w ochronę środowiska – wprowadzone produkty powinny pozytywnie wpłynąć na postrzeganie marki w tym zakresie, co zweryfikują kolejne badania.

Poleć tę stronę