Stena Recycling i Volvo Cars ze wspólną kampanią na rzecz recyklingu samochodów

2019-05-19

Ruszyła wspólna kampania wizerunkowo-edukacyjna Stena Recycling, firmy zajmującej się recyklingiem i profesjonalnym zarządzaniem odpadami oraz producenta samochodów – Volvo Cars. Celem kampanii jest uświadomienie, jak cennym źródłem surowców wtórnych są samochody i jak wiele materiałów, nadających się do ponownego wykorzystania można uzyskać podczas prawidłowego procesu recyklingu pojazdów. Dzięki prowadzonym działaniom konsumenci i partnerzy biznesowi obu firm, będą mogli dowiedzieć się więcej o efektywnej współpracy na rzecz odpowiedzialnego gospodarowania zasobami. Kampania będzie pokazywać, że Stena Recycling wraz z jej partnerami z branży produkcyjnej, nadają materiałom nowe życie. Działania prowadzone od końca maja, obejmować będą formaty reklamowe, contentowe oraz Public Relations w serwisach internetowych, prasie drukowanej, a także w mediach społecznościowych. Kampania prowadzona jest na 5 rynkach, na których działa Stena Recycling – w Szwecji, Finlandii, Danii, Norwegii i Polsce.

Polska z 581 125 pojazdami wyrejestrowanymi w 2017 roku, z których 88,5% zostało zdemontowanych[1] jest nieocenionym źródłem cennych surowców wtórnych nadających się do ponownego wykorzystania przy produkcji samochodów, ale również innych dóbr. By proces zgodnego z obowiązującymi normami, efektywnego i nieszkodliwego dla środowiska naturalnego recyklingu mógł mieć miejsce, Polacy powinni zrozumieć, że ich wysłużone auta, by zyskać nowe życie, muszą zostać poddane demontażowi i przetwarzaniu materiałów przez kompetentne oraz uprawnione do tego podmioty.

Stena Recycling oraz Volvo Cars, firmy o skandynawskich korzeniach i wartościach skupionych między innymi na zrównoważonym rozwoju, w ramach prowadzonej kampanii wizerunkowo-edukacyjnej, chcą podzielić się swoją wiedzą o wspólnym opracowywaniu nowych rozwiązań, które „zamykają obieg”. To dzięki wieloletniej współpracy obu firmom udało się wypracować system efektywnego recyklingu odpadów produkcyjnych i pozyskiwania najwyższej jakości surowców wtórnych, pochodzących m.in. z wycofywanych z eksploatacji pojazdów marki. A wszystko to w ramach procesu przyjaznego dla środowiska naturalnego oraz umożliwiającego skuteczne wykorzystanie coraz większej ilości materiałów, w tym tworzyw sztucznych.

Skąd Polacy dowiedzą się o recyklingu aut?

W związku z prowadzonymi działaniami konsumenci, także w Polsce, będą mogli zobaczyć różne formaty reklamowe i contentowe w wybranych mediach drukowanych, serwisach internetowych oraz mediach społecznościowych. Hasło kampanii „Re-made in Sweden” podkreśla nie tylko fakt odzyskiwania materiałów, ale również ich ponownego wykorzystania przez producenta do wyprodukowania kolejnych aut. Zgodnie z deklaracjami do 2025 roku wykorzystywane będzie co najmniej 25% plastiku pochodzącego z recyklingu samochodów i opakowań. Trzon kampanii stanowią materiały edukacyjne publikowane w prasie tradycyjnej i elektronicznej oraz mediach społecznościowych. Kanały te zostały wybrane z myślą o dotarciu z informacjami zwiększającymi świadomość na temat recyklingu do jak największej liczby konsumentów.

Zależy nam by właściciele pojazdów w Polsce uświadomili sobie, że ich auta to nie tylko środek transportu, ale również źródło cennych surowców wtórnych. Chcemy by każdy Polak, który decyduje się na kasację samochodu wiedział dokładnie co powinien z nim zrobić i co dzieje się z samochodem podczas prawidłowego demontażu oraz procesu recyklingu, z którego trzeba uzyskać aż 95% materiałów nadających się do ponownego użycia. Dzięki naszej wieloletniej współpracy z Volvo Cars, możemy podzielić się unikalną wiedzą. Pokazujemy, w jakim kierunku w obszarze odzysku materiałów, pochodzących ze zużytych aut, mogą podążać producenci i jak proces ten, wpływający na ochronę środowiska naturalnego, może być wpierany przez świadomych nabywców i miłośników samochodów – mówi Aleksandra Surdykowska, PR & Marketing Manager w Stena Recycling Polska.   

Kampania będzie prowadzona między innymi w Newsweeku, Forbesie oraz w Internecie – BusinessInsider.pl, Money.pl, Pb.pl.

Kampania została przygotowana przez agencję Stendahls we współpracy z Bright Media. Za wsparcie komunikacyjne na rynku polskim odpowiadają agencje PREPARE Media i Komunikacja oraz Green Parrot.

  • Poleć tę stronę