Jak przygotować się do rozmowy rekrutacyjnej?
- Przypomnij sobie treść ogłoszenia, na które aplikowałeś/aś. Zastanów się, dlaczego dana oferta jest dla Ciebie atrakcyjna (marka firmy, proponowany zakres obowiązków, itp.) oraz co sprawia, że jesteś odpowiednią osobą właśnie na to stanowisko.
- Przeanalizuj swoje dotychczasowe doświadczenie zawodowe pod kątem wykonywanych obowiązków oraz swoich kompetencji i kwalifikacji, które byłyby przydatne na nowym stanowisku. Jeśli masz na swoim koncie ciekawe kursy/szkolenia z tego zakresu wspomnij o nich na rozmowie.
- Zastanów się, co byłoby dla Ciebie ważne w nowej pracy – w jakich obszarach chciałbyś/chciałabyś się rozwijać, czego oczekujesz od pracodawcy.
- Poszukaj informacji o firmie – w jakiej branży działa, jakimi wartościami się kieruje itp. Te informacje mogą Ci się przydać podczas spotkania i pozwolą lepiej zrozumieć specyfikę pracy.
- Podczas spotkania z rekruterem i/lub potencjalnym przełożonym staraj się jasno i konkretnie odpowiadać na pytania. Podawaj przykłady i opisy sytuacji ze swojego dotychczasowego doświadczenia. Mów o sobie i o swoich doświadczeniach.
- Na rozmowie nie bój się pytać o sprawy związane ze stanowiskiem i warunkami zatrudnienia – rekruter chętnie udzieli Ci potrzebnych informacji.